Wednesday, June 17, 2009

selesai satu fasa

assalamualaikum~


syukur alhamdulillah..
tepat jam 9am 16 Jun 2009 saya melangkah keluar dri dewan exam..
ini bermakna tamat sudah ujian akhir semester 2
ya!!!

selesai sudah sem 1 dan 2, fasa pertama dari 4 tahun pengajian untuk mendapatkan ijazah farmasi...
masih ada lagi 3 fasa yang akan saya lalui..
sungguh..
memang cepat masa berlalu..
tanpa disedari sudah hampir setahun saya berada di sini..
tempoh yang banyak mengajar saya erti kehidupan..
tempoh yang banyak mengajar saya erti persahabatan..
tempoh yang banyak mengajar saya erti mencari diri..
tempoh yang banyak menuntun saya ke arah illahi..
dan tempoh yang banyak memberi saya pengalaman tak terjangkakan..
syukur Ya Allah~
sangat bersyukur dengan apa yang kau telah tetapkan untuk hambaMu ini..
sangat2!!


nak refresh semula rentetan sepanjang saya berada di sini..

antaranya:
  • having a superb MSK(majlis suai kenal)... hehehe~ well i d0 love such programme ok.. really enj0y dat time.. a kick start f0r me to know everyone here in j0gja... owh!!! n0t to be forgotten da DURIAN attribute.... ahahaha~
  • kepulangan arwah uwan isom ke rahmatullah.. selepas sebulan saya ada kat jogja..
    it was a very hard time for me.. really hard.. when u feel no one around.. when u feel no one understand.. seryes on dat time, i really need a shoulder t0 cry on.. but, as a newbie, i still didnt close wif anyone..
  • l0st my purse = ic+money+s0me unimportant stuff~
  • sambot aidilfitri kat Malang.. have a l0ng journey fr0m jogja t0 Malang.. n als0 long stay in Malang... too much memories captured!! masam manis masin pahit payau suma ada!
  • uruskan hal KITAS(kartu ijin tinggal terbatas)... neh memang thrill gila!! sangat penat ber expl0re race dicampak ke sana sini... memang tak bagus la sistem imgresen sini.. huh~
  • join futsal team f0r karnival sukan pelajar2 Malaysia di Ind0nesia..
  • diuji dengan rasa gegaran gempa bumi.. even it was just a few seconds, still terkesan dalam diri... shivering~ then saksikan sendiri puting beliung berlaku depan mata.. Nauzubillah~
  • akak datang Yogya... having a great sisters outing~
  • sambutan aidil adha~ s0lat eid dan masak2 daging qurban.. ukhuwah fillah~
  • dapat result sem 1~ sangat teruk.. da worst ever s0 far.. sangat takut bagitau ayah.. lepas bagitau(tru sms only) dan mendapat nasihat dari ayah, terus malu dan tak menghubungi ayah..
  • 0n mac, ayah datang dengan umi... sangat takut nak jumpa ayah cz da last time i c0ntacted him before was da day i t0ld him bout my result.. ayah sangat cool n understanding.. love u ayah.. n tanks
  • start my new sem 2 wif hopes and new spirit~
  • futsal match... at the same time dapat berita tada(my lil br0) admitted t0 hospital due t0 dengue fever.. s0 worried.. alhamdulillah evrytin is fine
  • having a great moments with my pharmacy batchmates.. dinners.. hangout t0gether
  • become UPIMI commitee~ bengkel pengurusan jenazah was superb
  • missing everyone in Malaysia.. family n friends
  • mencari pengisian hati tru usrah, ta'lim n pengajian..
  • glad t0 know evryone here..
even saya sering guna quote "memories are so painful"
ye!! secara tersuratnya memang menyakitkan, tapi di sebalik yang sakit tu
sebenarnya ada hikmahnya..


oh ya!! walaupun exam final dah habis, sebenarnya masih banyak lagi yang tak selesai..
saya akan menduduki ujian pembaikan pulak.. ada beberapa subjek yang saya ambil.. dah namanya pembaikan, s0 to improve my result la.. insyaAllah hujung bulan ni akan duduki ujian pembaikan... d0akan yang terbaik untuk saya..

sangat2 rindu dengan my family!!!!
una nak balek~


sekian sahaja
jazakumullah khaira~

0 who cares: