Saturday, December 18, 2010

tak tahu nak mula dari mana

assalamualaikum

apa khabar kah anda semua.. haha cara bertanya macamlah ada yang view page saya ni.. tadi baru je tengok stats dekat blogspot ni.. memang berkurang sungguh jumlah page viewing.. entah-entah beberapa viewer yang tersisa tu just buat lintasan hormat je dekat page saya ni.. ye lah, mana taknya, dari bulan ke bulan takda apa pun yang ditaipkan oleh Puan Husna ni.. maaf maaf.. saya memang dah kurang sense of blogging .. huhu :)

sebenarnya.. banyak benda yang nak saya coretkan cumanya saya tak tahu nak mula dari mana.. dah lama saya tinggalkan blogspot ni.. sampaikan nak sign in ke account blogspot ni pun sempat saya terlupa apa passwordnya.. huu.. pathetic sungguh bunyinya.. tu lah, kadang-kadang saya rasakan benda yang sama terjadi antara saya dan rakan-rakan.. bila lama tak bertemu, lama ta berborak-borak, bergurau senda, bersharing2 story, rasa macam dah jauh.. bila dah berjumpa setelah lama tak jumpa mesti macam kelu je nak start over the conversation.. pernah tak korang rasa macam tu?? huuuu~ actually hari tu berborak dengan sorang rakan batch saya, kitorang pun rasa macam dah jauh between our batches especially the muslimat.. sebab kami dah lama tak buat usrah.. selalunya, time usrah lah kami dapat gather batch 08 muslimat sebab waktu2 lain masing2 sibuk dengan study.. yang medic dengan hal medic, yang farmasi dengan hal farmasi.. cumanya, terkesan jugak dengan apa yang kawan saya kata " yang penting kita jangan jauh dari Allah ".. subhanallah~ best thought ever.. ingat tu!! kalau taknak jauh dengan Allah hubungan dengan Allah kena lah jaga.. sama lah jugak.. taknak jauh dengan manusia, hubungan dengan manusia kena lah jaga.. :) sekadar peringatan buat saya dan siapa-siapa yang baca..



sekarang dah pun bulan desember.. dan tahun baru Hijrah dan pun bermula.. besday saya dalam hijrah is 3rd Muharam tau :) okey okey takde kaitan..
saya dan husband ada beli diari harian Muslimin dan Muslimah.. kami beli time cuti evakuasi Merapi hari tu.. bagus jugak dalam diari tu ada banyak pesanan, artikel, potongan ayat Al-Quran, motivasi dan macam-macam lagi.. saiz dia pun cute je macam saiz novel Komsas time skolah menengah dulu.. sangat portable lah.. actually kalau ada diari ni tak semestinya perlu mencatat segala isi kehidupan kita sehari-sehari.. sebenarnya sekadar reminder je.. macam organizer lah jugak fngsi nya.. apesal gaya macam salesgirl je saya nih? macam lah dapat komisen.. haha~ saja-saja je saya promote diari tu.. kalau berminat boleh lah bergegas-gegas ke kedai Popular terdekat ye.. :) lain kali saya update dengan gambar sekali ye.. saya try carik kat google tak jumpa pulak gambar dia..

semenjak dah menjadi isteri ni kan.. saya asyik menggoogled resipi2 je.. takpun baca blog blogger2 yg rajin memasak dan upload masakan mereka kat blog.. nak kata saya rajin masak tidak lah pula.. tapi memang tu lah minat saya yang tak dapat dibendung selain dari makan.. macam-macam resipi saya tengok.. dan asyik berangan nak try itu ini.. sampaikan saya save game cooking academy lagi.. best jugak main game masak2 ni walaupun in real tak pandai masak.. tapi husband saya lagi hebat main dari saya.. dia asyik dapat A+ je untuk setiap task masakan.. kalau saya nak dapat B+ pun macam susah.. haha~

yang penting, exam final ni yang kena struggle betul-betul.. huhu~ insyaAllah awal januari ni kami akan menduduki UAS(ujian akhir semester) untuk semester 5.. ayoh berperang selama 3 minggu.. doakan kami semua.. lepas hbis exam, apa lagi, Malaysia here we come <3


ok lah.. itu je lah.. kan saya dah kata tadi saya tak tahu nak mula dari mana.. dan macam ni lah jadinya entri untuk hari ni.. entah bila lah lagi saya akan menghupdate blog terchenta saya ni.. huuu~

lagi sebulan nak balek Malaysia.. saya mencari-cari jugak kot kot ada tiket Airasia yg murah time saya cuti nanti.. teringin nak bercuti-cuti suami isteri.. dalam masa yang sama tak sabar nak spend masa dengan family back in Malaysia :P




~doakan kami dari kejauhan~




okeyh sekian saja,
jazakumullah khaira

0 who cares: