Monday, June 16, 2008

do we still besfren??

assalamualaikum...



puas sudah diri ini memakse mate untok lelap.. namun tetap degil.. hehehe..
mungkin lame sangat da tdo td petang.. urm..
disebabkn ta bole lelap jugak.. diri ini pon telah meng"on9"kn diri.. ta tringin untok sign in ym takot2 ta bole tdo langsung asyik dgn berchating.. soo diri ini pon telah view blog sahabat2...

hmm.. bukan ape.. sgt merindui shbtku yang sorang nih.. rasenye hamper 7 taon kami ta berjumpe.... n kalo kami jumpe pon diri ini pastinye sgt malu dgn beliau kerana sungguh lame tidak menghubungi beliau.. bayangkan kami yang sememangnyer bersahabat baek ketika di sek ren dahulu, kini seolah-olah sudah terputus hubungan ... sedangkan terlalu banyak teknologi canggih yang boleh menghubungkan kami.. internet, handphone..



disebabkan hubungan kitorang yang boley diiktiraf sebagai besfren nih.. sudah tentu la kemana sahaja kitorang akan bersama ketika di sekolah.. teringat teguran ustaz ayob ketika berselisih dengan kami " kamu berdua ni macam kembar taik cicak laa.. "[lebih kurang begitu la soklannyer]... kami paham.. bukannyer aper.. secare fizikal dari segi ketinggian kami mungkin ta bnyk beza.. namun dari segi warne kulit dan rupe paras mmg sgat jaoh bezanyer.. diri ini yang hanye berkulit hitam manis (hitam2 si tampok manggis)hehe.. memang berbeza dgn beliau yang berkulit cerah dan mempunyai kacukan cina.. mungkin itulah maksod ustaz dengan istilah "kembar taik cicak"..



diri ini sebenarnye terase amat bersalah dengan beliau kerana seolah2 mengabaikan beliau.. teringat lagi lepas upsr kitorang masih berada di sekolah yang sama iaitu smka shams.. namun hubungan kami dah tak mesra cam dulu.. tak tau lah mane silapnye.. una kat SHAMS pon 4 bln je... lepas tuh una sambung blaja kat MRSM batu pahat... selame una blaja kat b.p ta putus2 beliau kirim surat betanye kaba, wish 4 exam n soo many more.. melalui kiriman2 nye lah diri ini dimaklumkan tentang kakak sulongnyer melanjutkn pljrn ke ukraine, bliau juge turut mendapat ahli baru dlam keluarge dan macam2 lg... time kaseh sangat2.. ta tergamba ngan pekataan prsaan serba slh tehadap beliau... tatau la knape tp mmg diri ini rse serba slh ngan beliau.. i stil keep all da letters, cards n notes sent by her.. everytime bace pon akan wat diri ini sedih.. sedih sebab jarang skali kiriman2 beliau dibalas.... diri ini pon tak pasti apaka perasaan bliau apabila kirimannya ta dibalas.. i'm soo sory my fren..



sememangnye diri ini sgt berbangge dgn beliau dari dulu hingga skarang.. sguh una sgt mengagumi kebijaksanaan beliau sdgkn beliau muda setahun dari diri ini.. dan diri ini sbnrnye berasa sg't malu dgn beliau.. mmg tade niat pon diri ini nak menyembunyi ataopon melarikan diri dari dari beliau.. tapi diri ini merasa segan kerana terlalu lama tlah menyepikn diri dari beliau tambahan pula beliau tergolong dlm kalangan cedik pandai... serasa sperti ta layak saje diri ini berbanding rakan2 bliau yg baru... kadang2 diri ini penah juga bemonolog "bliau masih menganggap diriku sbg besfren lagi ka??"

mmg diri ini sgt2 merindui bliau.. sgt2 menntikan waktu untuk berbual2 berkongsi pendapat dan pengalaman selame mane kami tidak bersua muka.. hmm.. ye lah.. dua fasa yang berbeza.. zaman kanak2 dan juga remaja.. da only way i get to know bout her is tru her blog... bukannye ta bole sms cuma diri ini sgt susa ntok meng'start' sms org.. soo.. that's it



to u my dearest fren,

if u read this post..

hope u understand how much i miss u..

thousand apologize if i do hurt u..

you are someone who is nice to talk to..

even when i feel blue..

though we dont stick like a glu...

really miss the time that we go tru..


found this poem.. very meaningfull..
i dedicate dis poem to all my frens in sri ABIM, SHAMS, MRSM BPJ n KMNS
esp: nawwar, aimi, ain, illani, hanan, nasuha, aina, rauain,umph, nadho, aisyah baby, aimi, ida, ekin, dayak, ecah, nisah, syai, neeza, xera, kay, fifa n laen2.....

REMEMBER



As I sit alone

With the warm sun on my back

I realise something’s missing

A part of me which lacks.
Could it be the trees,Reaching for the sky?

Or could it be the children,Walking home, who pass me by?
Perhaps,

I miss the birds,

Chirping sweetly above my head?

All I feel is restlessness

A part of me is dead.
I know now what it is.

Now I realise what is wrong.

It’s the feeling, they call solitude,

All my friends are gone.
Of course I know,

That as we grow,

We have to make our way,

We all must plot a different course,

To go by everyday.
I always thought my friendships,

Would be round,

Just like the moon

But you see,

I am not ready,

For it all to end so soon.
I miss their happy laughter,

Floating on the wind.

I miss the many secrets,

That circulate within.
The only way to keep,

Our friendships woven tight,

Is to keep in contact always,

And then we’ll be alright!



urm... sekian saje coretan yang ta seberape dan harapnye menjadi iktibar dan tidak pula dicaci...

jazakumullah..

4 who cares:

Nawa said...

una

i still think the best of you

dont weri tho!

=)

una husna said...

whoaa..
awaa.. u make me cry..
thanx a lot..
4 being da best fren ever..

riza_illani said...

salam...
una... una... una....
huhu... tho we r not close....
but still... we share lots of memories...
huhuhu... din expect you think me as one of your best frens...
thanx una... huhuhu...
kita kawan selamanya!!

p/s: x habaq pn msk UGM...

una husna said...

hoho.. illani.. camna cek nak habaq kat hang??
nk access ur blog pon tadapat laaa.. huhuhu.. i'm not invited sdey jer