Tuesday, September 30, 2008

last day ramadhan

assalamualaikum...



sekarang ni una da berada di Malang.. uiks?? Malang??? kenapaka bgitu namanya?? hehehehe.. urm.. Malang ni terletak di bahagian Jawa Timur... kira2 8-10 jam perjalanan una ke sini dari jogja... penaaatt sangat.. una da sampai kat sini dari hari ahad... so0o0o maknenye da 2 hari la una berada di sini.. sdey.. tadapat sambut raye kat mesia.. namun una bersyukur sebab dapat raye ngan akak.. fyi, akakku kuliah kat Universitas Brawijaya yang terletak kat Malang nih.. tapi akk da jd dokter muda.. so0o0o still bz kat ospital even minggu lebaran..

una sebenarnye tade mood nak menghupdate blog nih... ade something yang memengongkan pikiran una... tapi una tatau nak watpe.. saket ati+marah+sdey+kesian+saket jiwa rasenye... penaat laa.. penaaatt sangat... penat jage ati orang... tapi orang laen mane penah pk ati kite.. tol ta?? urmm.. ske ati laa... una stat merepek da..

tadi pagi.. acik tipon dari Malaysia.. acik ingat indonesia sambut hari raye ari ni... namun tidaaaklaa... kami masih menyambut satu syawal pada esok harii.. insyaAllah jika hari esok ada.. urm.. lepas bercakap dengan acik, una bercakap pula dengan uwan.. sungguh menyentuh diri bile una mendengar suara uwan tersedu-sedu menandakan bliau menangis.. sungguh una terharu,.. una sendiri tatau nak watpe.. una sedih.. una nak balik..

tapi seharusnya una gembira.. kerana akhirnya dapat menyambut kemenangan dalam bulan syawal.. tapi.. layak ke una?? urm.... una merasakan ramadhan kali ini berlalu sangat pantas.. malah amalan una hanyalah ta seberapa dalam bulan ini... solat tarawih pon hanya aktif dalam 2 minggu pertama je.. itupun lebih banyak una lakukan sendiri di bilik.. malah.. target una untuk menyelesaikan bacaan al-quran pada ramadhan kali ini ta tercapai.. ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambamu yang lalai ya Allah... ampunkanlah dosa hamba Mu ini ya Allah.. tiba2 una teringat lirik nasyid ni..

"ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna.. agar dapat ku lalui dengan sempurna..."

setelah melalui 30 hari dalam bulan Ramadhan ni,, una dah dapat jawapannya... jawapan yang membuatkan una tak mahu meninggalkan bulan ini.. takut sekiranya ini merupakan ramadhan terakhir buat una... namun una masih bersyukur kerana masih diberi peluang untuk menikmati ramadhan ini.. semoga Allah memberkati dan meredhai semua amalan kita di dalam bulan ini..
semoga dengan izin Allah, kita dapat bertemu ramadhan yang berikutnya...

sempena aidilfitri yang bakal tiba esok hari.. marilah kita dengan ikhlas hatinya saling memaafi dan melakukan tugas sebagai seorang khalifah di buminya..

dengan ini una ingin memohon keampunan kepada semua di atas segala salah silap yang telah una lakukan..

terutama pada keluarga di Seremban.. ampunkan semua tindak tanduk una yang ta menyenangkan kalian.. halalkan makan minum una... mintak maaf sangat2 sbb una ta dapat menyambut raya dengan kalian... harap lebaran disambut dengan bahagia tanpa kehadiran una ngan kak anis di sana.. sesungguhnya una sangat menyayangi kamu semuaa...

juga pada rakan-rakan yang mengenali una.. mintak maaf sekiranya ada kata-kata dan perbuatan una yang menyinggung hati korang... juga halalkan makan minum una... una juga sangat menyayangi korang semua...



ok.. itu sahaja..

semoga hari ini menjadi lebih baik dari semalam.. dan semoga esok menjadi lebih baik dari hari ini,... namun laluilah hari ini dengan sebaik-baiknya kerana belum tentu esok menjadi milik kita...


jazakumullah khaira

0 who cares: