Saturday, January 10, 2009

new look


assalamualaikum

urmmmm~ tralalalaa~

akhirnya blog saya dah bertukar wajah.. huhuu~ urmm... ye laahh, masuk tahun baru, tentulah saya nak sesuatu yang lain pulak.. kire tinggal kenangan je la design kat atas tuu.. sebenarnya dah lama saya berniat nak tukar wajah blog saya ni, namun ta berkesempatan.. sebabnya, saya tahu, tentunya saya akan mengambil masa yang lama untuk meng'touch-up' blog kesayangan saya ni.. ye laa.. saya bukannya arif sangat selok belok dunia blogg ni.. sekadar usik sikit2 tu boleh laa.. jadi memang memerlukan masa yang agak lama... dan akibat dari keinginan saya yang membuak-buak untuk menukar wajah blog ni, maka saya telah pun mencuri waktu saya sendiri untuk memberi sepenuh perhatian pada blog ni.. dan ini lah hasilnya.. mujur saya sudah mempunyai beberapa template yang ingin saya jadikan rupa baru blog saya.. tapi yang jadi masalah ialah untuk membuat pilihan.. huhuu~

ini memang satu kelemahan saya.. saya memang jenis yang sukar untuk buat pilihan.. kekadang mengambil masa yang sangat lama hanya untuk membuat keputusan yang kecik... namun, perkara ini akan terjadi bila pilihan saya yang utama tidak dapat saya pilih..contohnya: kalau saya nak bli baju, atau kasut.. saya ni jenis yang aim dulu barang..kemudian menunggu waktu dan duit yang cukup, baru saya pergi beli.... namun pada hari saya nak bli barang2 tersebut, ternyata ia bukan rezeki saya, dan seringkali saya takkan dapat apa yang diidamkan.. disebabkan peruntukan duit dah ada, maka saya akan tetap mencari barang lain sebagai ganti.. namun, apa yang terjadi ialah.. i'll end up wif buying NOTHING!! huhu~ sebabnya takde yang berkenan di hati..

macam apa yang jadi tadi, saya hampir2 berputus asa untuk mengubah wajah blog saya ni gara2 template yang saya inginkan tidak dapat beroperasi sepenuhnya pada blog ini... mujur saya telah mendonlod bermacam2 html yan menarik minat saya sebelum ini.. kiranya, saya memang ada koleksi design untuk blog yang saya donlod dari pelbagai website yang menawarkan free template.. hehehehe.. dan setelah mencuba bermacam2 template, finally i came out with this laa..hehehe


yang kat bawah ni antara template2 yang saya nak jadikan rupa baru blog.. tp ta jadi

oh ya!! semenjak dua menjak ni, fikiran saya agak terganggu je.. dan saya dapat rasakan yang ramai orang terasa hati dengan saya.. saya mintak maaf sesangat kepada semua..
urmmm~ selain touch up blog saya pon kene touch up iman jugak kn.. huhuu~ saya merasakan yang iman saya ta kuat sebab asyik menangis je akhir2 ni.. ye.. saya menangis dengan perkara2 dunia.. astaghfirullahal'azim... Ya Allah kau kuatkanlah hati hambaMu ini.. kau tetapkanlah imanku.. ameen..

saya sangat suka dengan ayat ini

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. " al- baqarah (216)

okeyh.. skian sahaja untuk hari ini

jazakumullah khaira


pesan saya 1: musti korang pelik dengan istilah 'saya' yang una gunakan kn?? hehehe
pesan saya 2: harap korang bole adapt dengan wajah baru blog ku ini
pesan saya 3: saya akan balik malaysia dalam masa seminggu lagi.. harap dapat dipertemukan
dengan tarikhnya..

0 who cares: