Thursday, January 1, 2009

ape peranan kita??


assalamualaikum

perasaan una sekarang ni bercampur baur..
marah, sedih, geram semua jadi satu..

al- fatihah buat semua mangsa2 di gaza palestinn..

ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!


ntah laaa~ bila tgok berita, baca paper, hamper semua pon bercerita tentang serangan rejim israel ke atas gaza... sungguh memilukan melihat org2 awam,
ank2 kecil, wanita, orang tua yang menjadi mangsa apabila rumah mereka terkena bedilan serangan israel... bayangkan.. hari ni dah masuk hari ke 4 serangan ke atas gaza..
dan israel masih ta tunjukan isyarat mahu menghentikan serangan.. yang paling sedih bila pernyataan yang dibuat bahawa mereka cuba mempertahankan israel dari serangan hamas..
masyaAllah.. butakah mereka.. tulikah mereka.. takkan mereka ta sedar dengan keadaan gaza yang sudah hampir hancur ituu..takkan mereka ta prasan mangsa2 yang telah gugur akibat bedilan bom mereka..
sehingga hari ini.. hampir 400 rakyat gaza terkorban dan lebih 1000 org yang cedera.. tapi.. CUMA empat!!! hanya 4 org sahaja tentera israel yang terkorban.. adilkah itu??
bernilai sangat ke nyawa mereka sampai kan satu nyawa dari tentera mereka harus di bayar dengan 100 nyawa penduduk gaza.. kejam!! memang sgt kejam..
dengan berlaku nya peristiwa ini, masih nak menghukum org Islam sebagai pengganas???? buta.. memang buta kalau umat Islam dituduh sebagai pengganas..
berilah peluang pada wilayah gaza untuk membangun... cukuplah rakyat palestin menderita suatu waktu dulu bila wilayah2 mereka sdikit demi sdikit di rampas oleh israel..

yesss!! una tau.. dengan melempiaskan prasaan marah una dlm post ni memang ta membantu apa2.. namun cuma satu..dalam keadaan seperti ini, peranan terpantas yang boleh kita lakukan sebagai
saudara sesama islam ialah dengan mmbaca doa qunut nazilah dan mendoakan supaya Allah menurunkan tentera2 malaikatNya untuk menghancurkan tentera yahudi Israel..
ya!! benar, jika dalam waktu sekarang doa muslim muslimin dari palestin belum cukup untuk mendapat kemakbulan,
bersama-samalah kita membantu mendoakan mereka, semoga doa yang kita iringi mendapat kemakbulan dan keberkatan dari Allah s.w.t
berdoa merupakan cara paling terpantas untuk membantu penduduk gaza pada waktu ini..

tapi, harus diingatkan jugak.. jangan pulak kita rasa selamat dengan keadaan yang kita nikmati di negara kta.. secara zahirnya, tiada serangan yang mencederakan tubuh
badan kita.. namun secara halusnya, pemikiran kita semakin dihakis dengan fahaman sekular yang dibawa oleh yahudi,... dengan maksud yang lebih jelas,
walaupun negara kita tidak dijajah oleh tentera2 yahudi, namun pemikiran kita semakin hari semakin dijajah dengan fahaman2 mereka...

jadi.. renung2kan..


owh yer.. selamat ta0n baruu... urmm~ td call umah.. pastuh borak2 ngan balqis..

saya: adekk.. ceceyyy.. darjah bape da skang??
adik: darjah 6...
saya: da besar adek akk.. uuu~ ahaa.. epy new year!!
adik: kakaaakk!!! bukan taley sambot ke??
saya: urmm~ wish ok kot!! kalo celebrate rasenye ta..
adik: o0o0oo



rase sgt2 terpukul.. dush2 gedebush bila cakap camtu kat balqis.... cz i celebrated it last nite...s0meting dat i regret.... as if i could express my feeling mlm td... HIPOKRITO nye aku!! tapi una tam0 ganggu fikiran dia.. syukur alhamdulillah.. at least she learnt someting go0d..

bukan ke kita da ade awal muharam.. itu jaoh lebih bermakna.. pemergian taon sebelumnya diakhiri dengan d0a dan kedatangan tahun yang baru juga disambut dengan d0a... penuh berkat!! ameen


sekian sahaja untuk hari ini~

jazakumullah khaira

p/s: doakan untuk penduduk gaza!!!

2 who cares:

pai_ilham al-adwa' said...

Dear Una,
kita ada senjata yg tak ada pada si kuffar laknatullah...

lets doa together..

Ya Allah, Yang memiliki segala Keagungan dan Kebesaran. Ya Allah, Yang maha Berkuasa, Yang Maha Agung, Yang Maha Besar, Yang Maha Tinggi. Kami memohon Keagungan dan Kekuasaan-Mu. Ya Allah, berilah kemenangan kepada tentera-tentera Islam di Palestin dalam peperangan dengan musuh MU yahudi laknatullah. Dan berilah kemenangan kepada seluruh mujahiddin yang berjuang pada jalan-Mu Ya Allah, tetaplah iman di sebelah mereka dan bersama-sama mereka. Anugerahkanlah kejayaan dan perkukuhkanlah kedudukan mereka. Ya Allah, satukan wawasan mereka, tetapkanlahlah sasaran senjata mereka dan teguhkanlah kata-kata mereka. Ya Allah cekalkanlah hati-hati mereka. Ya Allah uruskanlah dan musnahkanlah musuh mereka.

Ya Allah, usirkanlah perhimpunan mereka, hancurkanlah integriti mereka, lemahkanlah kekuatan mereka dan tanamkanlah ketakutan ke dalam hati mereka. Ya Allah nasib kami ditangan-Mu dan urusan kami akan dikembalikan kepada-Mu dan keadaan kami tidak terlindung dari pengetahuan Mu. Kepada-Mu kami serahkan kesengsaraan kami dan kepada-Mu kami mengadu dan hanya kepada-Mu sahajalah kami mengadu tentang kekejaman mereka yang menindas Dan kekejaman "Faajirin", Hanya kepada-Mu Ya Allah kami mengadu tentang kekejaman Israel yahudi oleh itu musnahkan lah yahudi israel itu Ya Allah... musnahkan lah yahudi israel itu Ya Allah... musnahkan lah yahudi israel itu Ya Allah...

Ya Allah mereka membunuh hamba-hamba Mu Dan mereka menghina agama-Mu Ya Allah, Ya Allah Kirimkan kekuasaan Mu menentang mereka, Ya Allah hantarkan kepada mereka ribut kaum Aad dan tangisan kaum Thamud Dan taufan kaum Nuh, Ya Allah Hantarkan kepada mereka sesuatu yang diturunkan dari langit Dan dari apa yang keluar dari bumi, Ya Allah Engkau pecah-belahkan negara mereka, Ya Allah Jadikanlah negara mereka berpecahbelah dan pisahkanlah mereka, Ya Allah Yang Maha Hidup dan Maha Berkuasa Engkau tundukkanlah mereka di bawah genggaman hamba-hamba Mu.

Ya Allah berilah ketabahan kepada hamba-hamba Mu di Palestin dalam menghadapi dugaan berat ini. Ya Allah Berilah kemenangan kepada tentera-tentera Mu di Palestin, Ya Allah Berilah kemenangan kepada tentera-tentera Mu di Palestin, Ya Allah Berilah kemenangan kepada tentera-tentera Mu di Palestin.

Amin Ya Rabbal 'alamin!

tc,una..teruskan tanam kasih pada saudara2 kita..

moga pautan kita pada ALLAH dan ikatan persaudaraan Islam lebih utuh...

Fina said...

Sungguh tragis, hampir semua kita mengutuk keras sikap Israel dengan segala aksinya. Namun dengan sangat sadar, kita tahu bahwa mereka tidak akan pernah mendengar umpatan dan kutukan kita, sekeras apapun itu. Ibarat berteriak kepada orang tuli, sekeras apapun omongan kita tak akan terdengar. Tapi dalam hal ini, tentunya bukan Israel yang tuli, namun corong kita yang tidak kuat. Kita lemah.


Langkah revolusioner yang perlu ditempuh sekarang ini adalah: Mendesak para pemimpin negara-negara timur tengah untuk membuka Zona Militer Tertutup
yang dilancarkan Israel di jalur GAZA. Mungkin bisa dikatakan ketegasan bukan hanya mengutuk semata. Bukankah kita memiliki OKI, kekuatan kedua selain PBB... Saat ini, berbagai bantuan medis dari belahan dunia mengalami blokade. Jendral Zionis memberi kekuasaan pada tentara untuk mengusir para wartawan dan suka relawan (tim medis & organisasi kemanusiaan). Lalu, apakah kita (Umat Islam) hanya diam dan bersuara saja...

Allah tidak akan merubah suatu kaum kecuali mereka mau berusaha untuk berubah... Kutukan dan kecaman hanyalah hembusan angin yang tak memiliki arah.