Sunday, September 13, 2009

masih di Jogja

assalamualaikum

wah dah ramadhan 23!!

hari ini merupakan hari terakhir saya berpuasa di bumi j0gja untuk Ramadhan tahun ni.. urm~ alhamdulillah rasa teramat sangat bersyukur sebab masih dapat menunaikan ibadah puasa dengan baik sekali.. cuma satu je lah.. tang sahur.. ad0yh.. kenapalah saya ni susah betul nak bangun sahur.. dah la ada gastrik.. mula-mula saya balek ke J0gja semula saya bangun sahur ikut waktu Malaysia dalam pkul 4.30 tapi dekat sini dah subuh da pun.. bukannya apa.. nak kena bangun pukul 3lebey pagi tu macam berat je mata ni.. huhuu~ insyaAllah ramadhan yang masih berbaki ni akan saya indahkan lagi dengan amalan bersahur.. tapi kena mintak pertolongan akak, mama, uwan la untuk kejut una.. haha abeh semua konco-konco rumah kena berkerah tenaga.. ye lah kan.. sebab start es0k saya akan berpuasa kat rumah pulak.. hikhik anak dara apa lah ni, liat bangun sahur..

urm~ petang ni saya akan pulang ke tanah airku terchenta.. flight pkul 5.05pm berlepas dari Bandara Adisucipto, Y0gyakarta dan akan sampai kat LCCT pada jam 8.25pm... d0akan saya selamat berlepas dan sampai ya~


rasanya agak awal lah bukan kalau saya nak wish selamat hari raya sekarang..
insyaAllah saya akan buat entry special for AidilFitri.. huhuhu


walauapapun.. kita dah pun berada dalam fasa 10 hari terakhir Ramadhan.. yang mana ada LailatulQadar kat dalamnya.. jadi selamat beramal.. semoga dipertemukan dengan malam yang lebih baik dari seribu bulan itu... [surah Al-Qadr: ayat 3] ^_____^
siapa yang belum selesai bertadarus untuk ramadhan kali ni, sila angkat tangan! saya lah orangnya tu.. okeyh.. harus menselesaikan bacaan secepatnya.. tapi ta boleh lah baca macam nak kejar keretapi.. pastikan tajwid, makhraj, sebutan semua betul.. huhu dan kalau boleh baca sekali maknanya.. okeyh.. seperti biasa pesanan untuk diri sendiri dan juga kawan-kawan...


sekian sahaja
jazakumullah khairan kathiran

1 who cares:

anisah ishadi said...

x saba nk balik gak
selamat hari raya