Saturday, April 4, 2009

ENTRI LUPA DIRI

assalamualaikum


ya2.. walaupun lupa diri.. salam tetap tak saya lupakan okey..
aha~ kira2.. genap seminggu baru ada entry baru..
nampak sangat saya neh busy..
lalala...

dan disebabkan nak sangat mentules sesuatu kat dalam blog neh..
maka saya nak wat entry ala2 buku sejarah..
saya akan mengupas pelbagai topik yang saya terdetik rasakan menarik
okey.. alert2... topik yang saya rasa menarik tau.. kalau kamu kamu kamu ta rasa menarik
sila la beralih arah ke apa 0k..
ha kan da cakap lupa diri..

0keyh.. nak mulakan dengan apa ya.. orite


bab 1 : UTS

apakah itu??
haa~ tu maksudnya ujian tengah semester..
sempena uts ni la saya semacam berpuasa dari mentules bl0g..
wacecey.. kira kuat gak la iman saya ni..
tade maknanya..
urmm~ ade 7 subjek sem 2 ni
saya da selesai 5 paper..
nanti es0k isnin ngan selasa ade lagi 2 paper..
ni senarai subjek.. sila lihat tanpa perasaan:
  • biokimia - takda apa yang menarik.. huhuu~
  • farmakognosi - abeh baca sume bab tapi ta ingat satu apa pon.. tamak sangat membaca
  • farmasi fizik- open book test,haha~ gila best kan? malangnya saya ta membawa buku pon during exam
  • kimia organik - hanya 5 soalan yang mensuruh kita menulis mekanisme2 reaksi..
  • kimia analisis - boleh la~
  • farmasetika - tatau lagi
  • statistika farmasi - tatau lagi
urm~ farmaset ngan statistik belom lagi.. will wait n see

ya Allah, tiadalah sesuatu yang mudah melainkan engkau jadikannya kemudahan, dan engkaulah yang menjadikan kesedihan(kesusahan), jika engkau kehendaki maka ia menjadi mudah. Ya Allah ingatkanlah kami apa yang kami lupa dan ajarkan lah kami apa yang kami tidak ketahui

bab 2 : KUCINGKU TERCINTA


okeyh.. hari tu dalam waktu subuh2 sepiei..
saya dapat sms dari acik saya..
acik ni merupakan adik mak saya yang paling bongsu..
memang kitorang panggil dia acik..

mula2 dalam sms tu macam biasa la kan..
bliau tanya khabar... then diakhir2 sms tu,
bliau memaklumkan yang kucing saya name comot bersalin
ahaha ~ saya penah citer pasal comot dulu.. dekat post saya bertajuk it's all bout comot
aishh~ asek mengandung je dia ni.. geram betul.. actually da banyak kali kitorag nak kembiri kan dak comot ni.. tapi tertangguh2.. last2 uwan saya tak benarkan plak.. dia kata kesian..
sebab tam0 kembirikan dia, skarang da bersalin lagi anak baru.. 4 ekor skaligus..
maka bertambah la komuniti kuceng kat umah saya..
waktu saya balik malaysia aritu, dalam 2 hari sbelum nak balik jogja smula,
kucen saya nama ciki bersalin.. sekor je..
tapi yg 4 ekor baru lahir tu saya ta ingat da nama dia..
banyak sangat dah kuceng kat rumah tu sampai saya dah ta ingat nama sekor2
ahaaa~ harap bertenang ye sebab total kucing kat rumah saya sekarang ada 14..
but..kucing nama baby boy missing.. ta balik2.. jumpe minah kucing mana la ni.. s0o tinggal 13 la..

saya ada ambik gamba kuceng2 saya tengah makan time balik aritu..
sederet je sumanya..
tapi belom transfer lagi dari phone t0 pc..
later ya!


bab 3 : FUTSAL


oh ya!! bulan mac haritu ada perlawanan futsal, izmir cup kat jogja neh..
antara kami anak2 malaysia laa..
saya?? apalagii.. mestilah mencoba memasukkan diri ke mana-mana team
ahahaha~ and finally saya bersama dengan team '08..
yep2.. mestilaahh~ game ni kan lawan antara batch..
mengikot pengiraan mereka2, kami yg '08 ni in da 3rd place.. ye ke?
entah laa.. but, it wa a g00d match for us as da amateur player..
johan - rainbow republic - batch 05
naib johan - ta hengat nama team - batch 06
ni yang pompuan
makaa~ saya telah mempesan kepada my teammate..
it's ok.. next year kita amek tempat kedua.. nex next year kita jadik winner..
suka2 ati je...


bab 4 : DIARY

hari kames baru2 ni telah berborak dengan akak saya dalam phone....
lama sangat kitorang ta borak dengan lama2 tahap giga macam tu..
2 jam jugak la kami berborak.. mentang2 la line XL wat promo free call
kami pon borak2 dengan lupa diri nya..
manyak sangat benda yang kitorang merepek2..
tup2.. terbukak cerita pasal diari saya duluu..~
adushhh malu sungguhhhhhh tahap satria baja itam da~
sebabnya akak saya kata dia stil ingat lagi apa yang saya tulis dalam diary tu..
lagi2 pasal s0meone i crushed...
ad0yhh.. terblushing2 saya time on phone tuu...
huhuu~ memang dolu2 saya suka tulis diari..
menulis menulis dan menulis..
saya rasa lega~
sampai la one day akak saya TERjumpa dan TERbaca diari saya tuu..
ad0yhh..
saya plak suspek mama saya pernah TERbaca diari saya jugak
sebabnya, saya suka letak diari tu bawah bantal..
tapi lepas mama saya kemas2 bilik saya tup2, diari tu ada atas meja la plak..
apa maknanya??
walaupun saya mensuspek mama saya, tapi saya respek jugak sebab kalo betul mama penah baca, kira c00l jugak mama sebab boleh simpan rahsia... hikhik...
semenjak dari tu, dah takda akal da saya nak mendiari2 bagai..
enough is enough
tapi me is always me.. minat menulis tu ada gak
then, lepas abeh spm saya start balek mentules...
tapi saya ta spesifikkan benda tu as my diary..
memang saya tulis ta ikot format diari pon..
saya ceconteng buku tu ikot suka saya pon dan kat memane page pon ta ikot turutan ke apa..
saya cuma nak mentules2 je kat dalam buku n0ta yang c0mey tu...
huhuu~ BUT mestilah ada pasal jiwa dan perasaan, emosi smua jugak kan..
sampai la abeh matrik saya pon masih mentules..
segala semangat2 dan kata2 saya pada diri sendiri smua saya tules kat dalam buku tu
surat2 yang saya ta terbagi-bagi pada orang pon ada dalam tu..
segala ke'frust'an saya coz tadapat ambik medic pon ada dalam tuu
dan buaaaaaaaaannyaaakk lagi
tapi hari saya nak fly ke jogja ni, iaitu 3 ogos 2008, saya telahpon membuang sejumlah 2 notebooks saya yg comey ke dalam tong a sampah... yep2.. saya buang sebelum saya melangkah kluar dari bilik saya buat kali terakhir pada hari tu.. dengan harapan saya nak lupakan semuanya.. ~ mem0ries are so0 painful ~
then, whats da point saya cerita semua ni??
ahaa~ ni la dia... time saya balek januari 2009, sebaik je melangkah masuk dalam bilik
saya nampak sesuatu.. objek yang saya kenal amat..
ya! tu la buku yang saya buang tuu.. ade 2.. dua2 pon elok je tersusun atas meja kat bilik saya...
Ya Allah.. ta terlafaz dengan kata2 apa yang saya rasa waktu tu.. rasa macam nak jerit2 smua segala la..
mana ta tergamam.. saya dah buang benda tuu.. DAH BUANG!! tapi ada balik.. and yang lagi saya dok terbayang2.. cousin2 mmg selalu akan stay atau melepak kat bilik saya bila diorang datang rumah.. lagi2 bila saya takda... persoalan yang muncul~ adakah diorang baca notebooks saya tu macam diorang baca bedtime story sebelum tid0.. ad0yh.. saya tamo tau.. titik




ahahaha~ kan suda bagitau mula2 tadi.. ini entri lupa diri sikit.. eit2.. bukan sikit tapi banyak...
lalalalala~ lepas ni, saya nak menyiapkan lab report farmasetika dulu.... lepas tu menstudy farmasetika.. statistik saya tak tahu nak menstudy apa.. 0keyh.. doakan saya cemerlang exam ni.. ayah sudah men'sound saya supaya menaikkan semula pointer.. Bi Iznillah~



sekian sahaja,
jazakumullah khaira



pesanan saya 1 : i miss home much0o

0 who cares: