Wednesday, July 15, 2009

Mimpi Bersiri??

assalamualaikum


saya yakin mesti ada antara korang2 yang pernah mengalami mimpi berulang..
huh.. malam tadi saya mimpi sesuatu yang dah pernah saya mimpi dulu.. dulu tu maksud saya dah lama.. lama tu pulak maksudnya saya tak ingat bila, tapi yang pasti saya pernah mengalami mimpi tu.. tapi yang malam tadi punya ada sambungan sikit.. sebab hujung2 babak saya semacam lost, which is macam belum ada scene tu dalam mimpi saya yang sebelumnya.. aisshh... tapi tapi tapi.. bila saya bangun dari tidur dan cuba untuk ingat semula mimpi tu, tak boleh.. apa yang saya tau, saya dah pernah mimpi macam tu sebelum ni dan ada tambahan sikit dalam mimpi malam tadi.. apa yang saya ingat ada ikan jerung @ Jaws.. ahaha~ watak yang lain2 saya tak ingat langsung.. puas perah otak fikir.. bukan penting sangat pun kan sebenarnya sampai nak berperah-perah otak segala.. aissshhh..

tapi tu lah, rasa macam tengok movie yang dilakonkan oleh diri sendiri.. seingat saya lah ada 3 movie.. eit silap.. ada 3 mimpi yang pernah saya alami dan berulang dan ada sambungan.. cumanya mimpi saya ni tak datang selalu.. sebab saya jarang bermimpi.. urm.. tak pasti jugak lah jarang ke tak.. tapi saya memang tak ingat apa yang saya mimpikan.. ahahah~ mimpi bersiri lah ni.. orang kata mimpi tu mainan tidur.. pun mainan syaitan jugak.. saya takda idea dan takda rasa untuk mengambil tahu apa maksud mimpi saya tu..

urm~ saya ada sorang kawan yang selalu sangat menceritakan mimpi dia pada saya, dan suka sangat tanya apa maksud mimpi dia.. saya sendiri tak tahu nak cakap apa kat dia.. dan selalunya, yang saya jawab, mimpi tu mainan tidur.. ada jugak saya bagi pendapat tentang mimpi2 tu tapi ikut selera saya lah kan.. dah orang bertanya..hehehe.. tapi semacam tak menjawab soalan lah bukan.. mungkin yang dia nak dengar dari saya ialah tafsiran pada mimpi-mimpi dia kan? macam mana lah saya nak tafsir.. saya bukannye bomoh ke apa.. aisshh.. lagi-lagi kalau mimpi2 tu merepek-repek dan pepandai je nak tafsir ikut suka hati diri sendiri.. tapi memang lumrah kan.. bila mimpi something mesti nak kaitkan dengan benda2 baik je.. kompem tanak pikir yang buruk2.. huhuhu~ tapi siapa lah kita kan.. tu semua kuasa Allah.. dengan izin Allah, kekadang mimpi tu boleh je sama dengan apa yang kita sangka.. but mungkin secara kebetulan lah kan..
ntahlaa..


  • “Mimpi yang baik (soleh) itu dari Allah, sedang mimpi buruk itu dari syaitan.” (Riwayat Bukhari)


okeylah..
sampai sini sahaja...


sekian
jazakumullah khaira kasira

1 who cares:

Unknown said...

i de wat entry psl ni..sj google td :D

http://thekencana.blogspot.com/2010/01/mimpi-bersiri-step-by-step.html

http://thekencana.blogspot.com/2009/12/mimpi-bersiri-kawen.html