Tuesday, July 14, 2009

telur masak kicap paling best!!

assalamualaikum


oh! teramat lah sangat merindui rumah..

semalam last ujian pembaikan untuk semester 1.. parasitologi.. parasit is always killing me okeyh!!
ahaha~ ada sikit soalan dari past year.. tak banyak mana pun.. i tried my best and we'll see..
dan minggu depan dari 21hb dah mula ujian pembaikan untuk semester 2.. saya pun macam biasa dah mengeluarkan segala isi perut soalan2 pastyear dan nota2 untuk paper yang saya ambil.. dah

cumanya belum ada mood untuk membaca.. aisshhh... kenapa lah saya semacam terlalu rindu rumah ni.. mungkin sebab akak saya dah balik ke Malaysia kot.. selalunya, kami akan calling-calling di tengah malam selepas pukul 12 malam sebab free.. berborak itu ini.. curhat.. juga bergosip.. ahaks..

tapi sekarang dah tak boleh melakukan rutin itu lagi.. akak jauh di rumah dan handphone saya jaranglah berkredit.. huhuhu~ ha! dan internet di rumah juga semacam kena potong saja..
semalam dengan tahap kerinduan yang tinggi saya pun call akak, selepas exam parasit.. tapi tak dapat bercakap lama sebab kredit ada 7ribu saja.. jadi dapat bercakap dalam 10minit..

saya nak sangat sangat sangat balik.. ada 17 hari lagi... tapi saya kena sabar.. ada mission yang saya harus selesaikan kat sini... yeahh~ una kena semangat!!

kelmarin saya berYm dengan adik sepupu saya.. Sopheah Iman namanya, anak paksu ngan maksu saya.. dia ni sangat kiut dan kadang2 fikiran dia matang skit.. baru darjah 4.. kelakar betul conversation between me n her.. saya bagitau dia yang cuaca kat jogja sejuk macam cameron highland.. lepas tu dia bole kata " sejuk ke kak una..waahh.. whitening semula jadi tuuu" tergelak-gelak saya... mentang-mentanglah kak una dia neh itam manis.. ahahaa~ then, dalam dok beYm2 dia sempat pesan lagi "adek doa kak una lulus cemerlang boleh balik malaysia cepat buat telur kicap yang paling best" ada kisah sebenarnya di sebalik telur kicap ni.. okeyh.. sebelum saya fly ke jogja, maksu n paksu saya pergi umrah.. so anak2 dia yang kecik2 tinggal la dengan saya kat seremban for two weeks.. ye la..saya kan menganggur lepas matrik tak buat apa.. then, di suatu wiken yang damai, emak saya pergi kursus, uwan saya pulak ke rumah Paklang kat Tanjung Malim.. s0 tinggal la saya home alone..tapi bukan alone sebenarnya, sebab ada adik2 sepupu saya seramai 3 orang sarah, iman, yasmin dan adik saya Balqis.. pagi2 tu okey lagik, saya buatkan nasik goreng untuk diorang makan.. tapi bila dah tengahari saya macam gelabah.. sebab taktau nak masak apa.. fikir punya fikir, bukak peti ais tengok ada je semua ikan, daging, ayam tapi still taktau nak masak apa.. last2 saya nampak telor.. aha!! paling senang wat telur masak kicap la.. then, lepas da siap masak telur ngan sayur campur semua,panggil la diorang makan.. dah lah huduh je saya tengok masakan saya tu.. macam tak berselera mana la.. tup2 budak2 ni makan habis licin tak tinggal sikit pun.. time tuh seingat saya baru pukul1 lebih.. lepas tu dalam pukul 3 lebih diorang kata lapar and suruh saya masak telur masak kicap lagi.. terkejut dibuatnya!! ni perut apa masing2 ni.. bila saya kata nak buat telur dadar diorang tak nak.. nak telur masak kicap jugak.. asyik puji kata telur masak kicap terBest lah apalah.. orang kata, kata-kata budak kecik tu luhur dari hati, ikhlas.. ahaha~ sedap lah tu kan?? kan?? ngee~ but still, saya buat telur dadar jugak time tuh.. ahahha

oho0.. dan bila iman ym kelmarin dan cakap buat telur kicap paling best, saya semacam nak gelak abeh2 sebab saya sendiri tak ingat macam mana saya masak aritu.. sebab saya suka maen campak2 je time masak.. tak realise pun resipi apa yang saya guna.. err.. maksudnya,masak main redah n main cipta sendiri.. lalalalala~


okeyhlahh.. saya jadik lapar la pulak..
saya mintak diri dulu lah!
sepatutnya saya kena pergi kantor imigrasi hari ni tapi saya tak rajin la pulak.. mungkin esok esok je lah...


sekian sahaja,
jazakumullah khairan kasiran

p/s: saya dah tengok syurga cinta~ "kadang-kadang Allah sembunyikan matahari,
Dia datangkan petir dan kilat, kita tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari,
rupa-rupanya Allah nak beri kita pelangi"

0 who cares: