Friday, February 20, 2009

hai obat- hai obat

assalamualaikum


ad0yh.. perot una saket laa.. obat gastrik entah mana saya campak... tidak plak menjumpai....
lepas tu, asek lupa je nak pegi beli kat apotek.. padahal bersepah2 apotek kat sepanjang jakal ni..

urm~ minggu ni merupakan minggu kedua saya mula kuliah.. tapi minggu lepas saya ta datang full pon.. hikhik.. semester dua ni merupakan sem yang agak mencabar buat saya.. cabaran dia bukan sikit tapi banyak.. urm~ itu apa yang saya rasa laa.. mungkin kekawan sy yang lain ta rase begituu.. huhuhuuu.... kuliah hanya ada hari isnin, khamis, dengan jumaat... ade 7 subjek semuanya untuk sem ni.. tambah satu subjek pendidikan agama Islam, jadik 8 subj smuanya... uiks~ takan 3 hari seminggu je pegi fakulti?? hehehe... haaaaa~ hari selasa dengan rabu tu penuh dengan lab.. semester ni sy kene buat 5 praktikum.. sem lepas yg ade 3 praktikum tu pon sy dah kelam kabot.. una harus semangat!!!

ahaaaa~ nak tau ape subjek2 yang sy kene amek semester ni??? moh la kita tgok!!

  • farmakognosi
  • kimia organik 2
  • farmasi fisik 2
  • kimia analisis
  • farmasetika dasar 2
  • statiska farmasi
  • biokimia
  • pendidikan agama Islam
amacam??? mendebarkan kan? ngeee~ sy sorang je la kot yg gigil tengok subjek2 yang ade ni..
walaumacamanapon, rasa macam syok plak.. sebabnya sem ni saya blaja buat obat.. praktikum farmasetika dasar memerlukan kami2 ni membuat sediaan obat.. macam tablet, pil, sirup, kapsul dan beraneka juadah obatan lagi... ade 14 jenis semuanya.. dah tu, tugas individu plak.. ahaaaa~ ape la jadik dengan obat yang bakal saya buat nanti eyh.. ngeeee~ okeyh.. teman2.. sape nak order obat btau cecepat.. nanti bole sy tolon buat extra bila masok lab..muahahaha~

aissshhh.. una merepek suda.. besok sy ada kelas statistika farmasi n kimia analisis.. dua2 ni subjek baru bg sy.. mudah-mudahan dipermudahkan Allah SWT untuk saya menimba ilmu dan mendapat kaf ba ro kaf alif ta nun...


sekian sahaja

jazakumullah khaira


kamusku : apotek= pharmacy
jakal = jalan kaliurang

2 who cares:

ayu nadyera said...

Ahaaaaaa..semangat una!!!!..
Gud luck utk sem 2 okey...

Moga2 mendpt kaf ba ro kaf alif ta nun...ameeeeen~

t e h a said...

una~
saye tagged kamu di blog saye~
tq