Wednesday, February 4, 2009

update manyak sikit

assalamualaikum

huhuu~ ini bukanlah satu kebiasaan pada diri saya..
tidak meng'online'kan diri dalam masa yang agak lama... entah laa.. ada semacam perasaan yang menghalang saya dari on9.. dan cuba korang bayangkan, bermula dari hari saya sampai kat rumah ni pada 18 januari sampailah sekarang ni da nak masok 4 februari, cuma 6 tempat sahaja yang berada di luar dari kawasan perumahan saya ini yang telah saya tujui... apakah ia??

clap2 pada tempat2 berikut:
  1. kuala pilah- pegi hospital pilah lawat makl0ng kamariah kene denggi, then pegi kubur arwah uwan is0m.. saya ta sempat jumpa arwah, sebab dia meninggal masa saya dekat jogja
  2. pasar malam kat ampangan- itupon sebab teman mama amek balqis balek dari tuisyen
  3. wisma persekutuan negeri sembilan- teman uwan renew passp0rt.. pat0tnya saya nak buat ic tapi ade pr0b skit.. smpai sekarang ta buat2 lagik
  4. dental surgery- check gigi
  5. giant senawang- bli mknn kuceng.. dah la terkej0t bile sy balek kucing dah jadik 9 eko sumenye.. nih tgh tgu due date ciki.. hehehe..last minute pegi giant, seb bek ta tut0p lagi..
  6. seremban parade- jumpa my cousin-ida- tu pon last minute meeting.. jumpe p0n skejap je..
urmmm~ actually dlm mase 6 hari ni saya telah mendapat sejenis penyakit.. huu~ tapi, syukur alhamdulillah-penderitaan dah berakhir.. saya rasa bahagia sangat.. sangat2.. sebab saket tuh dah ta datang lagi.. sebabnya.. kerja saya dah habis.. selama 6 hari, saya amek tender sebenarnye..(chewaaahh..gempak je bunyik), saya kene pack kacang and kuih bangkit.. 3300 packs untuk kacang, and 3300 packs for kuey bangkit... sume ni untuk open ouz chinese new year ari sabtu ni... hikhik... akibat dari mem'pack2' tu laaahh, pinggang, badan, punggung, jari jemarii.. semuanye saket2.. sengal2.. haaaa~ mata pon saket jugak.. sebabnya.. ta cukup tid0.. ye laa~ mane taknye... smua 6600 packs tu nak kene siapkan dalam masa 6 hari.. mula2 saya ingatkan senang... rupenye susah.. ya!! susah banget.. naseb baek laa saya ade uwan, tada, mama, balqis, farhan, yang turut membantu sebanyak sdikit.. mula2 time nak amek j0b tuu, ta fikir panjang p0n, ye laahh.. nmpk cam sng.. timbang kacang, masok dlm plastic then seal guna sealer.. huuhh~ da buat bebanyak baru tau susah senang.. hahahaha~ padan muka kepada diriku!! konon nak relax ar, wat keje sambil duduk2.. muahaha.. rupanya lagik menyusahkan.. kejap dok bersila, kejap lunjur kaki,kejap bersimpuh, bersandar dan mcm2 aksi lagik laa.. huhuu~ tape2.. es0k, paksu saya akn amek sume mende neh bwk blk KL.. so0o insyaAllah saya dapatlah gaji bes0k.. urm~ masa saya amek job ni(poyo lagik bunyi nye).. saya just fikir, ok what dpt rm 700 untok 6 hari kerja.. tapi memula saya packin kacang2 tuh, sampai kol 3 baru tid0.. hahaha...

urmm~ tu la sebabnya saya ta dapat meng'0n9'kan diri, mahupun membawa diri bersiar2 ke mana... walaumacamanapun, saya ta rasa menyesal atau regret(same la kan??) sebab masa cuti saya habis di rumah.. ye laahh.. sekurang-kurangnya, saya dapat spent masa saya dengan ahli keluarga... yup2...itu la yang saya nak sebenarnya bila saya balek ni... nak bergelak ketawa suka duka ria gembiraloka..uiks.. gembiraloka?? dengan semua ahli keluarga.. tapi...
cuma satu!!!
saya rasa sangat bersalah dengan kengkawan saya.... sangat2... bukannya apa.. kebanyakan dari mereka memang tatau yang saya sudah pulang.. unaaaaa.. ape yang kau dah buat ni??
urmm~ saya pon tatau nak explain macamana.. mungkin kwn2 sy yg rapat saje yg faham dengan situati0n sy skang.. tu pon sbb saya sms ngan diorng.. urmm~ tapi saya rase mungkin saya ta sempat nak berjumpa dengan beberapa kawan yg saya da janji nak jumpe.. aimi,ecah, ekin, xera, fifa.. n laen2.. aku mintak maaf sesangat kalo aku ta dapat jumpa korang.. seryes!! memang nak sgt jumpe ngan korang.. but there is sumtin to be settled.. so0o hope korang maafkan ak..

owh ye...
tatau la kenapa... semenjak saya balek ni.. semacam pelik banyak perangai saya nih.. urmm~ name pon diri sndri..ofkos saya sedar.. apekah ia??
saya dapat merAsakan semacam saya melarikan diri dari orang yang saya kenal.. maksod saya, saya malas nak kluar rumah sbb takot terserempak dengan org yg sy kenal.. aritu, time sy pergi giant, rase macam ape tah.. asek usha org reramai tu cz takot ade yg kenal.. ahahaa~ then, time pegi pasar malam pon same, tp jumpe kawan skola rendah lak kat situ husna mat nor... waktu klua ngan cousin kat seremban parade pon same gak.. saya seboleh2 tamo berjalan kat tempat yg ade ramai org.. tak0t2 jumpe org yg sy kenal.. last2 jumpe sorang dak kuliah time matrik and jumpe lecturer kat matrix.. ahahahahaa~ cam tah apape je perangai!! padahal, bukannya ade wat salah pon.. entah laa.. mungkin ade kot.. sebab balek ta inform kat ramai org.. ad0yhh..

urmm~ saya sangat suka la duduk kat rumah.. saya cuma cakap je kat mama saya
"ma, teringin nak makan mee jawa laa" terus mama buatkan weekend arituu
then saya asek bising2 kat adek saya soh pegi bli mee kungfu kat kedai makan yg dekat ngan umah tuu, tapi adek saya mls nak pegi.. alek2, tadi mama masak mee kungfu..
kiranya memang bahgia la per0t saya sepanjang saya dodok kat umah ni.. char kuey teow da dapat mkn smlm.. mi mamak pon.. ikan patin masak tempoyak pon dah..nasik lemah sudah.. tomyam sudah.. ikan masak asam.. sambal udang dah.. masak lemak dah.. sluurrrpp.. sdap sungguh.. hingg0 m0njilat jaghi(hingga menjilat jari) hehehee... ingt nak suruh mama masak ikan 3 rasa la plak..

haaa~ ni baru la saya yang sbenar.. berada di samping lapt0p ku ini.. hikhik.. tadi, lepas je siap kesemua packs... saya pon bersiap2 on lapt0p.. hahahaa~ plan nak on9.. lepas je abeh tengok cerita intan , ter0s je sy blogging.. huhuu~ lame betol sinetron intan tuu.. manyak betol epis0d dia.. dulu saya start teng0k cerita tuh time lepas abeh matrix, skang neh saya balek cuti dari indonesia pon still ade lagik cerita tuh.. punye la saya ingt cerita tuh da abeh.. ade jugak saya tanye temen2 indonesia pasal sinetron tuh, tapi diorg pon dah lupe.. manyak sgt la sinetr0n yang ade kat indon tuh.. hahaha

ok2... cukup2lah una.. urmm~ inilah gayanya bila dah lama ta hupdate dan ade je bende yang nak dibebelkan..

skian saje untok arini yeh...

jazakumullah khaira

0 who cares: