Wednesday, July 29, 2009

hari ini bukan hari Khamis lah!!

assalamualaikum


saya dah habis exam 28hb Julai semalam iaitu hari Selasa.. alhamdulillah selesai dah semua ujian pembaikan.. tak berapa nak lancar sangat lah ujian saya kali ini.. tapi saya akan terus berdoa dan berdoa dan berdoa dan bertawakal pada Allah.. insyaAllah.. eyh2.. betulkan semalam hari Selasa.. kalau semalam Selasa dah tentu lah hari ni Rabu.. kenapa dari semalam lagi saya hidup-hidup ingat hari ini hari Khamis.. semacam tidak sabar lah bukan untuk balik Malaysia sebab flight saya hari Jumaat petang.. aisshhh~ bukan sekali dua.. semalam lepas exam, saya beria cakap dengan Lye Yan(batchmates Farmasi) "canot la,esok Khamis kan?, I ada appointment gigi " then, semalam jugak bila isi borang pendaftaran subjek Sem 2 pun saya tulis tarikh hari Rabu sebab saya dok fikir esoknya Khamis..

dan hari ni paling memalukan bila pagi tadi saya sms ke Mbak Andin(studen dentistry yang tgh praktikal)

una : "Salam Mbak.. controlnya hari ni sekitar jam 10 bisa?"
mbak andin: Wah, aku ada pasien.kenapa? besok gak bisa? atau mau jumaat aja
(lepas baca reply sms baru sedar yang hari ni bukan Khamis)
una : haha.. ku pikir hari ni kamis..ok2, besoq aja.. ahahaha.. sorry~

memang setiap hari Khamis merupakan appointment saya dengan Mbak Andin


adakah sebab perasaan nak balik yang amat sangat buat saya rasa nak hari Khamis.. tapi kenapa Khamis apa pasal tak jumaat je terus.. aisshh~ ok2.. tak mengapa sangat, sebab ta penting pun kan.. yang penting saya dah terima kenyataan hari ini hari Rabu dan rupa-rupanya banyak sangat benda kena setel hari ni.. sekurang-kurangnya takda lah saya kelam kabut bila nak balik Jumaat nanti bila dah setel semua benda..

hari ini saya sekadar nak mentaip tanpa hala tuju.. takpa lah kan kalau saya nak mentaip tanpa hala tuju.. kalau hidup tanpa hala tuju is a big No no okeyh... kalau saya mentaip tanpa hala tuju pun at last akan jadii jugak entri kat www.husnazainal.blogspot.com tu.. tapi kalau hidup tanpa hala tuju? ha! entah ke mana la nanti.. ibarat layang-layang terputus tali.. aishh asyik ni je, kejap carik perumpamaan lain.. ibarat belon yang macam jual kat pasar malam yang ada pemberat tu tapi pemberat dia tercicir.. eit apehal makin complicated! dah una dah~ merepek je la kerja.. urmm~ apa-apa pun mesti ada aim of life.. sebab bila ada aim, kita akan berusaha ke arah itu, dan bila dah usaha dan dapat, yang paling penting bersyukur pada Allah.. eit, tapi tidak lah saya maksudkan ingat Allah bila dah berjaya je.. kena ingat Allah dalam semua keadaan pun dan aspek kehidupan kita, supaya hidup kita lebih berkat.. macam dalam konsep ihsan yang kita belajar PAFA dulu, ha! ingat lagik tak kalian-kalian semua ? melakukan ibadah seolah-olah kita melihat Allah dan Allah melihat kita.. ibadah ni pulak merangkum semua aspek kehidupan lah~

cakap senang la kan? huhu
saya sendiri sedar yang saya tak cukup sempurna. kadang-kadang saya pun lupa diri(macam selalu je).. namun, bila tersedar cepat2 beristighfar.... makin kita dekat dengan Allah, makin rasa tenang jiwa ni.. ingat!! "Manusia yang selalu tinggalkan Allah, tetapi Allah tak pernah tinggalkan hambaNya"




tiba-tiba terasa dah berciri Ustazah Norbahiyah lah pulak.. huhu.. ok lah,
saya mintak diri dulu..


sekian sahaja
jazakumullah khairan kasira


pesan saya 1: dear mera besfren hey Nurnawwar Ramalan.. kamu sudah meninggalkan negaramu tanah tumpahnya darah mu untuk ke negara sarok khan bukan?... sila jaga diri dengan baik... i d0nt have much tosay(t0 say), all da best dan saya teramat sangat lah tahu kamu akan buat yang terbaik .. bila lah kita dapat berjumpa kn kn kn? dah 8 tahun tak jumpa~

pesan saya 2: siapa nak bagi Totis Jr&Sr saya makan bila saya balik cuti 3minggu nanti?

6 who cares:

Pearl said...

yay!
someone iz cumin home!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

qishie said...

happy holiday!

3rdmarch said...

Salam~

nak blk punya pasal..

smpai lupa hari..

btw,the tgk x poster program eksplorasi du'at kat my blog???

aiza89 said...

a day before went home to malaysia, i did something sgt harula jugak. i drank cappucino too much which is i am not suppose to. kesannya, migrain yg terlampau sangat di dalamflight. tapi kebaikannya, saya tidur dalam flight. perjalanan 45menit dirasakan hanya 10minit je.wii! selamat pulang ke mesia ;)

Nasa'i Asa said...

assalamu'alaikum una
wah, x saba nk blek sni la tu, ha3!
x dptla nk ssh kn ko

una husna said...

teha: yay!!

qish: thank you qish~ eit k0 cuti sampai bila?

jijol: lupa hari takpa jangan lupa diri~ poster itu sudah teng0k,semacam menser0nokkan dan nak menjoinkan diri, cuma masa ta kena lah..

aiza: yep2, nak minum cappucin0 jugak.. saya sudah migrain dari semalam lagi.. macam mana ni?

nasae:waalaikumussalam~ mesti lah tak sabar~ ha3 tak dapat lah ko nak susahkan aku.